hockeynille.blogg.se

Mina upplevelser i livet, VM-spel, paradisresor...

Go WILDCATS!!!...

Publicerad 2017-08-23 18:25:03 i Allmänt

... har man fått höra när man stiger ut ur bilen med linne och cowboysarhatt. Vi har lyckats anamma den amerikanska livstilen spot on. Wildcats är samlingsnamnet för alla sporter på University of Kentucky... och varför ropar man det efter mig kanske ni då undrar?... ta några sekunder och fundera på det..................................................................................................... jo, det är så att vår bil är från Kentucky och då tror man att vi är Wildcats såklart. Simple as that!
 
Om vi annars spolar tillbaka bandet ett par dagar så var i Smokey Mountains som ni kanske kommer ihåg. 2 hela dagar spenderades i bergen. Jag sa senast att vi skulle ta en runda till Pigeon Forge men vi höll oss faktiskt i Gatlinburg. Riktigt mysigt ställe, påminner lite om Österrike... även om jag inte riktigt varit där. Vi bestämde oss för att först åka iväg till Clingmans Dome, ett berg som man kan köra upp på och sedan vandra 1km till toppen. Låter lite lagom bekvämt tänkte vi. Vi börade köra iväg vår 45 minuter långa miniroadtrip, startade med 27 grader utanför fönstret. Bilen klättrade vägen upp... man kunde se på mätaren att tempen föll sakta men stadigt. Molnen kom lite mer men inte så mycket så att man inte kunde njuta av utsikten. Uppe på toppen kan man se över 5 delstater så det låter ju allt lite spännande. När vi var 4 minuter från toppen så körde vi rakt in i ett moln... inte dimma... ett moln... med regn. Va fan... Tänkte att jaja, vi drar på det sista och ut ur bilen. Vi började vandra stigen upp, 1km. Tempen låg på ca:17 grader. Lite småkyligt. Cissi flaxade runt i sina "flippflopp" skor medans denna smarta kille hade ju då gympadojor. Smart choice!!! Efter vi kommit halva vägen så splittade vi på oss och jag drog iväg mot toppen, regnet slog i ansiktet likt en amerikansk drill sergeant. Pumpa pumpa pumpa... snart uppe på toppen. Man hade kunnat hoppas på att man sprang ut ur molnen och in i det soliga... men icke. Väl uppe på toppen så kunde man se hela 20 meter...Skit också! Inte mycket att se utan det var bara att vandra tillbaka igen. 
 
Tog en runda till Pigeon Forge på vägen tillbaka för att köpa lite boot... YeeHaaw!!!! Sitter som en smäck!
 
Tillbaka till Gatlinburg, vi satte oss på kabinlift upp till toppen av ett annat berg. Jag tänkte mig att man går av på toppen, rakt ut på berget och kan knäppa lite bilder. Ack så fel jag hade... väl uppe kommer man rakt in i vad jag närmast kan likna ett miniköpcentra med en isbana i mitten. Okaj..... vidare mot den sista toppen med en sittlift. Den var faktiskt riktigt mysig, lugnt och skönt med fin natur. Bra utsikt uppe på toppen också. Där uppe var inte så mycket galej... bara två killar som spelade honkytonk. På vägen ner hade Cissi lite problem... hon är ju lite höjdrädd. Men hon vet ju att denne stabile karl sitter bredvid så då är allt tipptopp. Jag gör ju allt för att lugna ner henne... kommenterar absolut inte hur långt det är ner och när vi kan dö eller bara bli benbrutna. Sån är inte jag!
 
När man väl är här uppe så MÅSTE... MÅSTE man besöka Olé Smokeys. Ni som har koll vet vad det är... ni som inte vet. Hur skall man värma sig uppe i bergen?... ta någon sekund....................................................................................... jodå... det är Moonshine! Man kunde ta en smakrunda för 5 dollar och sedan räkna av detta när man köper Moonshine. Vi smakade 12 olika tror jag det landande på. Vi köpte två burkar... dock inte någon av de vi smakade. Living on the wild side!!! Man blev lite smålullig... de e najs! Jag köpte iallfall inte den 64%, Blue Lightning tror jag den hette. Boom i munnen, Cissi bangade... och det gjorde hon nog rätt i. tyvärr har jag inga bilder därifrån... hade fokus på annat.
 
Dagen 2 spenderades i en uppblåsbar badring... vi körde en Lazyriver på riktigt! Det skulle ta 1,5 timme att ta sig ner i floden, tror vi låg där 2,5 timme. Ingen stress här inte. Det var lite dåligt med vatten på vissa ställen så blev någon forsränning... som alla vet har ju Cissi ett helt fantastiskt balanssinne... så även på en badring. Så vid ett tillfälle lyckades hon trilla baklänges vid en av de större forsränningarna. Bangade huvudet i några stenar. Här blev man lite orolig, det var en ren otur att hon fick det bakåtlutet även om det var en kraftig lutning på fallet. En bula och lite huvudvärk men det ser inte ut som det tog någon större skada som tur är. Resten av vägen ner blev mycket lugnare och mysigare.
 
Sen tog vi beslutet att åka ner mot Hilton Head Island för lite sol och bad, en kort mellanlandning strax utanför Columbia på vägen ner. Vi tänkte egentligen att vi skulle ha kört mot västa Florida men vi håller oss på östkusten. Riktigt schysst här måste jag säga. Och som ni kanske har sett så har det även varit en solförmörkelse... ja.. eller hur... jag vet vad ni tänker. Här åker vi iväg för att få lite sol och bad... och så kommer en jäkla måne och skuggar. Skit också!
I vilket fall så var det jäkligt häftigt att titta på solen när den blir svart. Det har varit en ganska så big deal här borta. Fick dricka en special öl, Carolina Blackout. En svart IPA. Blev ett par stycken... gott gott =)
 
Nu skall vi vara här i 2 dagar till sen drar vi till Jacksonville... för att checka in en NFL match. Dock pre-season but still.... Jacksonville Jaguars mot Carolina Panthers. Schyyyyyst!!! Efter Jacksson blir det Daytona Beach.
 
Lazyriver på riktigt.... galet najs!!!
 
Galet najs... så här låg man i 2,5 timma.
 
Lunch i Savhanna... si så där mat...
 
... men mycket bättre öl =)
 
Då var det dax för Eclipse med tillhörande öl och solögon
 
Så här har jag det nu när du läser detta... om du läser det inom 5 timmar efter publicering.
 
Vi har det så här också ibland
 
En bild dedikerad till CA... u know why Bro =)
 
På denna bild tyckte Cissi att vi inte skulla ha solbrillor... nu hänger de i fickan på shorten... 2 minuter senare ligger de nånstanns...
 
Så nu när det blir fototajm så ser man ut såhär
 
Woohooo!!! Klarade toppen... och fått hämtat min andra brillor. Har 3 med mig... tappat bort 1 par, den andra paret har gått sönder.
 
Linbanan ner från toppen. Grym utsikt!
 
Längesen jag så Cissi så här glad... hon var knappt så här glad den 5 januari =)
 
Hade bubbelbad i sovrummet/vardagsrummet/badrummet i Smokeys.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela