hockeynille.blogg.se

Mina upplevelser i livet, VM-spel, paradisresor...

Surfs up Dude!!!

Publicerad 2015-01-17 10:08:32 i Allmänt

Först och främst vill jag bara säga att vi käkade på Made´s i Seminyak. Och ni vet när man smakar på en tesked sambal olek så bränner det till lite i gommen... Vilket paradis!!! Nu jävlar, ursäkta språket, så bränner det till i käften. Helveeetes vad starkt... servitrisen... "a litle bit spicy". Vilket ljug! Vi kunde bara käka upp hälften sen var det nock, svettades som en gris och kände inte av tungan längre. Inte ens två brukar läsk hjälper till att släcka branden. Men det var säkert gott det vi åt, första tuggan dödade alla smaklökar.

Vi bytte upp oss på Villa Seminyak Estate and Spa och slog ihop påsarna med Marre och Vicky... En 500 kvm villa med pool och bubbel. Riktigt schysst och kanon väder! Jag och Marre bestämde oss för att dra ner till beachen och surfa lite medans töserna åkte ut på stan och skulle shoppa "lite". På vägen ner så snackade vi lite om hur svårt det kunde vara... det är ju bara att ställa sig upp. Hur enkelt som helst. Väl nere på stranden så virrade vi runt lite och snackade med en snubbe, vi hade hört om att RipCurl skulle ha en surfskola där nere så vi frågade oss fram och trampade in på skolan. En klart högre prislapp på att lära sig surfa här än att ta en random snubbe på beachen. Vi sa att vi drar ner och tar en snubbe... så det blev en lirare som hette Wade... Made... Ma... nånting... Hälften av prislappen jämfört med Ripcurl. Vi såg när gänget från Ripcurl kom ner på stranden sen i matchande kläder och hjälmar... Hjälm? Det är ju mjukt och fint vatten man surfar på. Tur att vi inte hoppade på det där var vi båda överens om. Ska man surfa måste man se någorlunda proper ut. Lite teori uppe på stranden, lägger er ner och upp. Boom! Lektion 1 var klar på 10 min. Ut i vattnet och Marre tog första vågen, ställde sig upp och surfade in. Jag tog nästa och ställde mig upp och surfade. Tro det eller ej men både Marre och jag fixade biffen direkt. Sjukt jävla skoj att surfa!!! Ut och in igen, grymt! Dock är det otroligt jobbigt att surfa, mest när man skall ut i vattnet och igenom alla vågorna. Efter ett par timmars surf vandrade vi tillbaka till huset och tittade på tösernas fynd.

Dagen efter så drog alla ner till beachen, hittade samma kille och hyrde 3 brädor. Jag, Marre och Vickan drog ut i vattnet medans Cissi agerade fotograf. Efter mycket envishet så lyckades Vickan också ställa sig upp på brädan och surfa in. Och när jag säger ställa sig upp så menar jag stå rakt upp med spikraka ben. Inga böjningar här inte!

Sista dagen så åkte jag och Cissi ner till Uluwatu templet. Templet var väl si så där imponernade, har sett bättre saker. Men en sak som gjorde denna dagen fantastisk var att det fanns apor där! Jag älskar dessa små krabater!!!

Nu måste vi dra till flygplatsen och jag tackar för mig denna gång. Men jag har en känsla av att vi kommer stöta på varandra igen... kanske redan i April... och vart bär det hän då... den som lever får se!

Ha det gott och njut av livet!!!

Så här surfar man!!!

Kompisvåg!!!

Chillar lite

Touchar vattnet som proffsen!

Svänger vänster
Och så avslutas bloggen för denna gång med en härlig drinkbild som är tagen på The Rock Bar Ayana!
Tack och hej!

En tidig morgon = En fantastisk dag!!!

Publicerad 2015-01-14 03:38:42 i Allmänt

Ring Ring... klockan slår 02:40... Och nej, det är inte sista beställningen på nattaklubben som gäller utan det är uppstigning! Under gårdagen så disskuterade vi om vi skulle chansa på fastboat från Gili T till Bali men valet föll på att flyga igen. Vi kollade flyg, ett gick 10:15 och ett annat gick 11:45. Det är ju bra tider med tanke på att transfertiden med speedboat till Lombok och bil till flygplatsen tar 2 timmar. Boka boka boka... fel fel fel. Är deras hemsida kaaass!? In i repan och fick hjälp med att försöka boka och ringa direkt till flygbolagt. Fullt fullt fullt! aj fan... båda flygen fulla. Dock går ett flyg 07:15... inget annat val utan vi bokat den vilket då innebär 02:40. Jisses... sjuuuukt tidigt!!!

Men iallfall, upp och iväg. Väl ute på sjön så har alla tidvattenvåger försvunit och det är lung och klart vatten. In i bilen och trots denna tidiga timme så är chaffis väldigt pratsam... och får engelska guru Marre tuggar på där framme med honom. Massa gåtor kom farandes... Nämn en mus med två fötter... Mickey Mouse såklart.. nämn en anka med två fötter. Ljushuvudena i bilen, Donald Duck! Neee... actually, all ducks have two feet. Mr FunnyMan! Svårt att tänka så tidigt.

In på planet och restmode igång i 30 min. Landa, in i bilen och full fart mot Waterbom som öppnade kl.09:00. In i parken och svida om till badmode. Man blir som ett litet barn igen! Springer iväg och upp i första tornet alla 4:a. Thrill 5, Speed 5, Drench 4 på en skala 1-5. Bådar gott! Iväg och ja jävlar vilken speed, sjukt lång... kanske 15-20 sek lång. Ett väldigt bra första åk! Cissi som inte är speciellt förtjust åker även denna och är lite i chock, vilket är positivt för då kan man lura med henna på alla andra åk. Hämta badring och upp i nästa åk, nästan inget folk alls så här tidigt vilket var mycket positivt för oss. Iväg och snurra runt, framlänges, baklänges och lite överallt och plums. Fun Fun!

Därefter så drog vi upp i Boomerang, även kallad väggen. 16 meter upp, åker två och två på en gummiring, liten sväng till en början och sen rakt ner för att sedan åka upp för en vertikal vägg och ner igen, över ett gupp och ner i vattnet. Jag och Cissi fick nog den högsta farten av alla vi såg... upp på det röda på väggen där man kanske inte skall åka och flög ett antal meter över det sista guppet. Sjukt fort och ett jäkla drag! Om man är en riktigt man så skall man ju inte höra ett ljud... just här blev det mycket garv. Det blir nog så när man får en nära döden upplevelse antar jag. Grymt impad av Cissi som vågade åka denna, berodde nog på att hon fortfarande var i chock av första åket.

Efter Boomerang så nyktrade nog Cissi till och hoppade över två stycken åk, en som var ganska så behaglig och så värstingen av dem alla... Climax!!! 16 meter upp, gå in och ställ dig i en tub, stäng dörren, man hör en nerräkning... 3....2....1.... *poff* Golvet försvinner och man störtar dessa 16 meter rakt ner, upp i en vänster loop och ner igen. En sjuhelvetes speed!!! Helt vansinnigt härligt när man väl kom ner igen. Jag har ett motto... "Tänk inte.. bara kör!!!", passade rätt bra på detta åk. Bara gå in och ställ dig och se vad som händer. Både Marre och Vickan åkte denna också, stabilt! För att kompensera för alla glädjetjut så måste man åka denna 2 gånger. Så på eftermiddagen drog jag och Marre upp i tornet igen, stod och skrattade lite åt flertalet tuffa pågar som var helt vita i ansiktet ju närmre tuben de kom. Själva var vi cool lugna, hade ju redan åkt den en gång. Kom fram och hoppade in igen, Majstro som styrde åket började förklara, in med benen bla bla... "Relax my friend, I've done this before"... "Really!?!? Let's go then" Baam... ner igen och plums. En bra thrill igen! Men efter att ha åkt alla så var det inte alls samma upplevelse andra gången, lite mer easy så vid 3 tiden drog vi vidare till hotellet.

Framme på hotellet, checka in och öppna altandörren... poolen 1 dm från fötterna. Poolaccess... ahhhhh!!! Najs! Dagen efter spenderades i solen från en klar blå himmel, grymt varmt men fantastiskt härligt att bara ligga och lata sig i värmen. På kvällen så drog vi alla 4:a ut och käkade på Balis fetaste nattklubb! Fast klubben hann aldrig dra igång förräns vi var på väg hem igen. Det var en taco buffé, kan ha varit den godaste tacosen jag käkat. Vansinnigt gott!!! Alla gick snabbt in i Matkoma... Vicky käkade tillochmed mer än Marre vilket är en sensation i sig. Matkoma innebär en taxi hem och slänga sig i bingen.

Sitter nu här på morgonen kl.10:24 och väntar på utcheckning. Förmodligen stannar vi kvar på hotellet men hoppar in i en Executive Villa tillsammans med Marre och Vickan. De andra är iväg och dealar med hotellet as we speak. Privat pool och 500kvm. Låter inte helt fel! Efter flytten så drar jag och Marre ner till beachen för att surfa lite. Har redan börjat odla lite hår som skall färgas blondt tänkte jag, vet inte om det går så bra men man kan ju alltid prova!

Hoppas ni har det gott där hemma och slit inte ihjäl er allt för mycket! C ya!!!

Lazyriver... Cissis favorit. Men så mycket lazy blev det inte för oss övriga... det blev ett krig istället vem som skulle åka in i vattenforsar etc...

Laddade till tänderna med badring!!!

Så här man kan också åka!

Ombokning, båt, snorkling, sol, bränning

Publicerad 2015-01-10 15:36:42 i Allmänt

Då ska vi se... förra gången jag var här inne och plitade ner ett par ord så hade vi precis fått reda på att alla båtar från och till Gili var inställda. En liten smärre chock då vi hade planerat att åka över med båten dagen efter. Så klockan 23:00 fick vi börja att smida planer... Cissi och jag snackade om att åka en slowboat från Bali... tar 6 timmar till Lombok och sedan en ny båt till Gili. Låter ju inte så där super najs. Kollade flyg och det gick ett hyfsat tidigt plan från Denpasar, Bali till Lombok. Var lite dyrt dock... 256 kr för en person! Men vi fick ta oss i skägget och boka 4 säten om 2 dagar. Så vi bokade ett hotell i Sanur och vi körde från vårt palatsliknande villa till Sanur. Detta var en måndag och det märktes... många många små lastbilar som inte hade speciellt brått. Detta innebär då att man får göra ett antal aggressiva omkörningar, det var bara en gång Cissi tvekade på mig men som vanligt så hade jag rätt. Framme i Sanur så checkade vi in på ett schysst hotell, efter att bilen bombkollats så drog vi ner till poolen och vräkte oss i solstolarna för lite slappe. Strax senare anlände även Marre och Vickan som hade turistat i Sanur ett par dagar. En bra sak med detta hotell är att det finns ett fullt utrustat fitness center. Jag och Marre tog i hand att vi skulle köra en vända i gymmet. Men när det väl var gymdax så var det någon som prioriterade TV:n och sängen... jag nämner inga namn så ni får gissa vem som gjorde vad. På kvällen efter käket så var det packningsdax inför flyget, nackdelen med Wings Air är att det bara är 10kg och 7kg i handbagage. Vi har ju lite mer än det men vi lyckades pressa ner kilona till de tillåtna och resten får ligga i bilen tills vi kommer tillbaka.

30 minuters flygresa, 1:45 timme i bil, 20 minuter med speedboat, 15 minuter med häst och vagn så var vi framme vid hotellet på Gili T. Väldigt bra hotell... bar i poolen är alltid en bra början, och inte nog med det. Mat serverades även där. Helt perfekt! Dagarna 3 spenderades i en solstol och vid havet, inte många knop gjordes bortsett från en 7 km runda runt ön. Marre började få tuppjuck efter sin dåliga mage och började bli lite rastlös. Vi bokade och chartrade en privat båt för att ta en tur runt öarna och snorkla.

Vi drog ut på vattnet och började snorkla vid 2 olika ställen (Gili Meno), första stället var inte speciellt bra. Andra var mer lyckat, såg tillochmed en sköldpadda som jag försökte hinna i kapp... men den jäkeln var snabb på någon konstig vänster... eller är jag långsam. Väl ute på vattnet med båten så förstår vi att båtarna är inställda... det är tidvattenvågor som kommer stup i kvarten och de är inte små. Svårt att beskriva men det är som ett jättestort täcke som böljar upp och ner. Lunch på Gili Air, som är den minsta av de tre Gili öarna, så var det Scallywags som fick äran att ta emot oss. Vi hade käkat på samma restaurang dagen innan fast då på Gili T, Vickan hade tagit "korv med mos". Jag var suge på det med mina drömmar slogs itu då de inte hade det på menyn förräns dagen efter. Fick ta nån firre med mos istället... 2 kg salt så smakade det schysst. Cissi gjorde same same.

Ut igen på böljan blå och till ett nytt snorklingställe, denna gång vid Gili Air som bjöd på mycket mer underhållande dyk. Jag och Cissi hoppade i plurret och fick med oss en flaska med bröd som vi skulle mata fiskarna med. Vi såg inga till en början och man anade en viss besvikelse komma krypandes längs ryggraden... men det var ingen besvikelse som kom utan det var 300 hungriga fiskat som började jaga runt efter bröd. Hur häftigt som helst att ha så många fiskar runt omkring sig. Den fisk som vann "Best in show" var någon form av regnbågsfirre... blå, lila, gul, grön. Väldigt vacker måste jag säga.

Upp i båten igen bara för att möta Marre hängandes över relingen, efter ett snabbt överläggande så bestämde vi att vi skulle åkta tillbaka till Gili T och lämna av honom och Vickan. Hans mage är inte helt 100% och lite vågor på det så blev det boom boom. Jag och Cissi fortsatte till 3 andra ställen runt Gili T. Väldigt mycket fiskar. Det både jag och Cissi har att jämföra med är dykning och snorkling i Filipinerna... och där är vi båda överens om att Filipinerna vinner med hästlängder. Fiskar är kanske same same, lite mer i Filipinerna men koraller och färger är inte så starka runt Gili i jämförelse. Men ändå en helt Ok båtrunda.

Kvällen avrundades med en bit mat på Trattoria och en bio kväll ute på stranden. Det är något visst med att ligga ute och kolla film och samtidigt känna lite små dugg komma då och då. Vilket bara var positivt då det blev lite svalkande. I dagsläget så har vi 1 dag kvar till på Gili T, vi skulle egentligen åka imorgon och bestiga en vulkan men på grund av att båtarna inte går så fick vi hoppa över detta. Lite synd men what to do? Vad vi vet än så länge så är båtarna inställda även imorgon men planeras att gå den 12 då det är tanken att vi skall åka. Båt eller flyg... det är frågan det.

Väl tilbaka på Bali den 12:e så är det direkt till WaterBom! Vattenland med en waterslide som bara varar i 7 sekunder... lite fattigt kanske men man kommer upp i 70 kmh................

Nu är det dax att sova och vila inför morgondagens 7km och resterande tid i solstolen! Väl mött!!!

p.s Lite dåligt internet så inga bilder kan läggas upp. Kanske när vi är tillbaka i Seminyak...

Bilder från de senaste dagarna

Publicerad 2015-01-05 03:24:10 i Allmänt

Kliar i huvudet...

Det var han som kissade på mig :(

White river rafting, sjukt kul!!!

Midnightride på Tosuma

Badar med Nopi... fantastiskt härligt bad!!!

.... fler bilder kommer senare ikväll...

Apor och elefanter

Publicerad 2015-01-04 17:33:06 i Allmänt

Ännu en dag fylld av äventyr och aktiviteter. Vi tog en vända inom monkey forrest igen, denna gång med Marre och Vicky. Måste säga att jag älskar de aporna, helt fantsktist roliga att ha att göra med. Denna gång pissade de inte på mig iallfall. De snodde min vattenflaska som jag gick och höll i... det tog ungefär 2 minuter när vi kom in i parken så ville Tramse ha men, jag försökte säga vänligt att nej, det går inte men det sket han fullständigt i. Han började bita hål i flasken så jag öppnade den till honom istället och då började en dricka propert. Tills han slet den ur näven på mig och stack iväg. Vi drog vidare in i parken och hade som mål att få upp en apa på Marre. Han var lite försiktig till en början men tuffade till sig. Vi fick upp en apa på hans axel och det slutade med att apan försökte äta upp Marres huvud, han är ju blond så vi antog att han tänkte "bananananana"

Efter parken så skildes vi åt och jag slängde in Cissi i bilen och vi körde vidare mot Elephant Safari Park Lodge. Bilkörningen isig gick rätt bra, man hade blivit lite varm i kläderna så satte bara på vindrutetorkarna en gång. Gäller att köra som alla andra i landet vilket innebär att det blir en del aggressiv körning men ändå med respekt. Något som inte många Svenska bilförare känner till. Väl framme vid hotellet/parken så tog vi en runda och kollade in elefanterna... de är STOOORA!!! Fast de hade en liten bebis också, hur gullig som helst. Vi bokade in oss på en natt elefant ride, vi hoppade på fröken Tosuma som bar iväg oss i natten. Fick reda på en massa rolig fakta från föraren... de käkar ca: 250kilo om dagen vilket resulterar i den fantastiska termen "Big in Big out". Ni kanske själv kan gissa vad det innebär. Cissi kämpade på elefantryggen och frågade mig 23 gånger om det lite lutade mer och mer åt ett håll... lite smått orolig att vi skulle välta men det gick hur bra som helst. Sedan blev den en buffé i restaurangen och jag fick lära mig hur man öppnar en snakeskin fruit och en lokal balinesisk brun passionsfrukt. Inte helt rakt fram kan jag säga när man inte vet hur man går och det är inte varje gång man går fram och frågar... "How to..." Gott var det iallfall. Sen var det läggdax.

Natten for förbi och nu var det äntligen dax... det som man längtat efter... Elefantbad!!! Upp som en tupp och iväg till frullen, slängde i sig lite ägg och bacon samt en kaffé latte med en elefant i skummet. Cissi hade nämligen blivit bundis med kaffe killen dagen innan när jag slängde runt i gymmet och han hade lovat henne en elefant i latten. Blev en riktigt snygg elefant. På med badkläderna och ner till elefanterna, vi var tidiga så jag fick hoppa på en elefant och ner i plurret tillsamans med en skötare. Fick bada med Nopi, en tös älskade att vara under vattnet. Så när jag satt på hennes nacke/huvud så skulle hon allt ner och dyka på det djupaste kändes det som. Riktigt kul var det. Sen iväg och tvätta med skurborste. Kände sig som ett litet barn.. älskar djur!!! Och tillsist så tog vi en dagstur med Ramona som fick avsluta elefant äventyret. En fantastisk upplevelse.

Efter elefanterna så var det dax för nästa stora sak... vattenfall. Bali har många vattenfall och vårt val föll på Gitgit som passade vår roadtrip bäst. Efter 1,5 timmas bilkörning så landade vi först på Air Terjun Bertingkat som är en "multi tier" waterfall vilket innebär många vattenfall i ett. Det bästa med detta var att det inte var någon där så vi var helt själva till en början och fick en hel del fantastiska bilder, bada är ju en självklarhet. Kallt men friskt och väl värt det. Bra tryck i grejorna. Vi körde vidare en kort bit och kom till det stora 50 meters fallet Gitgit waterfall. Vi tog en guide med oss just in case för en peng. Vi kom ner till fallet och hon frågade om vi ville bada... jag var i princip redan nere i plurret. Blev galet bra bilder här också, började dugga så de få som var här försvann. Helt perfekt!

En hotellbokning on-the-fly resulterade i en deluxe villa på Tirta Ayu. Galet schystt måste jag säga för att kosta 450kr, fick blixtpris. Och deras restaurang serverade en sjukt god kyckling... både jag och Cissi säger att det var den bästa kyckling vi ätit.

Nu var tanken att vi skulle åka till Gili imorgon med speedboat men fick precis reda på att pga vädret så går inte båten förräns den 9:e, vilekt saboterar lite för vår planering just nu. Får återkomma vad vi hittar på... nått måste lösas.

Bilder kommer vid bättre wifi =) Hörs!!!

Actiondag!!!

Publicerad 2015-01-02 16:49:49 i Allmänt

Riiiiiing!!! Klockan ringer 05:45, dax att skrida till verket med denna spänande dag som verkligen kom att erbjuda en hel del spännande saker. Anledningen till denna tidiga morgon är att vi skall köra från Seminyak upp till Ubud för forsränning. Så jag är på väg att hoppa in bakom ratten bara för att upptäcka att någon har flyttat ratten till andra sidan... väldigt onödigt kan tyckas men här är ju faktiskt vänstertrafik. Så veva igång hjärnan så tidigt på morgonen är ju inte min starka sida som så många vet. Vägarna är hälften så stora som de borde vara för att möta 237 motorbikes och 68 bilar samtidgt i bredd, men det var bara att ta tjuren vid hornen och köra på med lite pondus. Stor och stark som man är så drar vi ut på vagarna... bara för att efter 15 minuter bli omköra av två unda tjejer på en motorbike med skoluniform som var på väg till plugget. Helt plötsligt så är man inte så tuff länge. Och till råga på allt så fungerar blinkersen som vindrutetorkare och blinkers viceversa. Väldigt korkat bara det... hur kan folk se om jag skall till höger eller vänster om torkarna slänger sig från vänster till höger hela tiden??? Men måste säga att bilkörningen repade sig ganska fort och det blev en ganska så behaglig resa för mig iallfall, vet inte om de andra hade den känslan när vi anlände till hotellet i Ubud.

Väl framme så kom en tjomme och hämtade oss för att åka lite forsränning. Grymt taggade och spända så kom vi fram, fick en liten rem runt armen om vi skulle tappa bort oss i forsen så man vet vem som saknas. Iväg en lite biltur upp och på med alla prylar... västen kom, hjälmen kom, paddeln i näven... nu jävlar är det nära! En kort väntan där vi peppade varandra att nu drar vi all inn!!! Vi är på toppen men måste gå en liten trappa ner... och ner... och ner... och ner... och ner... ja jävlar vad många trappor ner man skulle gå för att komma till båtarna. Skojar inte om vi gick i trappan 10 minuter. Helt sjukt! Men ner kom vi och in i båten. Vi glider iväg lite lugnt och skönt till en början men det skulle ändras... forsen tog vid och vi dunkade från höger till vänster och lite upp och ner. Kändes som vi skulle välta ett par gånger men Mangus (vår sköna lirare till driver) hade stenkoll på läget. En helt fantastisk natur med lite vattenfall och mycket grönt över allt. Vi fick även på vissa ställen möjligheten att trilla överbord och glida med i forsen... det var ju iochförsig innan vi fick se en aligator som låg och vilade på en sten... ja, ni läste rätt... en jäkla aligator i vattnet. Mangus hojtade till.. "Oohhh... baby aligator". Vad är det första man tänker? Inte direkt åååå va gullig, utan snarare... var är mamma och pappa!?!? Vi åkte runt i 1,5 - 2 timmar och det var riktigt schysst, skulle gärna göra om det!!!

När vi kom fram så bjöds det på lunch efter att än en gång trampat upp 400 trappsteg. Marre blev helt lyrisk då det bjöds på buffé, Cissi gick in i efterrättskoma när hon fick se dessertbordet. Vickan tuggade på efter att ha vaknat till liv efter sin krasslighet och allt var frid och fröjd.

Tillbaka på hotellet så bestämde jag och Cissi att vi skulle dra in i Monkey Forrest som ligger 50  meter från hotellet. Galet coola apor... de var över allt. Låg och chillade mitt i gången, satt man sina små bebisar och plockade. Vi gick en runda och kom fram till en skötare, som finns lite varstans i parken, han menade om jag ville ha en apa på axeln. Absolut!!! Fick lite majs av honom för att locka upp dem... de var sisådär sugna att behöva hoppa upp för lite mat när det väl låg mat på marken. Satte mig på knä och började bonda men en apa som hoppade upp på låret på mig och tog lite majs... kändes väldigt bekvämt med honom och vi blev tajta. Kände en viss värme i kroppen av att vara så nära naturen... kände att denna värme kom från mitt högra lår... kände att det blev lite blött... apan-tramse hade pissat. Så mycket tack för att man ger mannen mat. Både skötaren och Cissi höll på att garva ihjäl sig. En balines och en vimsig svensk står och pekar finger och garvar. Kul att någon trivs. Hur som helst så var det otroligt komiskt allt sammans, kul att se en vänlig och proper balines dra loss på smilebanden. Lite senare så fick vi besök av andra apor som hoppade upp på oss och började klia oss i huvudet med mera, antar att de kände kissdoften och trodde vi var apor vi också. Fick ett par coola bilder på det också. Galet häftigt... vi skall dit imorgon efter frukos också. Måste hitta honom och pissa tillbaka. EvenStiven helt enkelt!

Imorgon blir det kanske lite elefantbad också... vi får helt enkelt se vad som erbjuds.

p.s ja, det är säkert lite stavfel Cissi men det skiter jag i. Jag skriver vad jag kommer på och det går snabbt, du vet... den här hjärnan har semester och blickar bara frammåt till nästa äventyr!

p.s 2 Vi kom även fram till under kvällen att den bästa såsskeden är den som är rund och djup så hela läppen får plats och skeden är tom efter besöket i munnen. Alla 4 är väldigt överens! Viktiga saker som löses här på Bali.

Bilkörning, Forsränning å apor

Publicerad 2015-01-02 16:39:00 i Allmänt

Happy New Year!!!

Publicerad 2015-01-01 10:32:16 i Allmänt

Vi lämnade Nusa Lembognan den 30:e för att bege oss till finfina Seminyak där vi skulle ringa in det nya året. En racing tur till båten och en 40 minuters väntan på att båten skulle avgå. Blev bundis med Mr Väskbärare då min ryggsäck vägde lite mer än alla andras.

Mycket bättre sjögång denna gång så Marre hade en lugn och fin båtresa. Ditvägen var ju lite si och så med tanke på monsunregn som kom in. Väl vid ankomst till Bali så blev vi hämtade en världens bästa snubbe som hade Mango med sig som han fått av en polare. Precis plockad så behöver jag nämna hur god den var??? Nu var det ju så att alla skulle ut och köra just när vi skulle köra till Seminyak genom stan så det tog närmare 2 timmar att ta sig fram. Finns tydligen ett rödljus som alla ville passera, och när vi väl kom fram så var gatan avstängd som vi skulle åka in på så vi fick ta en omväg med mera kö. Fick reda på en massa intressant fakta från chaffis... Högsäsong för Mango är nu, var tvungen att fråga för på hotellet på Nusa Lembognan så var den alltid slut konstigt nog. En motorbike kostar ungefär 2 millar, vilket då är ca: 1500spänn. Så alla köper den på kredit för att åka kommunalt är svindyrt för lokalfolket. Så då rullar en jäkla massa miljoner scootrar runt i stället. Fuck miljön!

När vi kom fram till Mayaloka Villas så blev det snabbt ett dopp i poolen... vår egna privata pool. Äntligen en semester som jag och Cissi är vana vid. Finns ingen restaurang på hotellet så allt går via roomservice så de kommer och levererar allt direkt till villan.

På självaste nyår så vaknade man tidigt, så 06:15 slängde man på löparskorna och drog iväg på en 8km runda. Väldigt skön runda, inte så supervarmt så tidigt. Senare runt lunch så åkte töserna iväg för shopping samt spa medans jag och Marre stannade kvar i Villan. Blev lite solande, lite öl och vindrickande, en 90 minuters massage. De kommer till villan och kör massagen här, för inte ska man behöva röra sig allt för mycket. Vi kom även på en ny sport... Jägerboll. En rolig sport fram tills Marre lärde sig hur racket och boll fan fungerade. Jag tror jag fick det söndriga racket som inte hade något sikte. Sjukt störigt!

När töserna kom så blev det fart på bygget, då skulle man duscha och göra sig iordning för fest. Känns väldigt ovettigt att dra på sig långbrallor, skjorta, väst och slips i denna värmen. Men inget val för fin ska man väl vara på nyårsafton. Vi hade bokat en bil så vi anlände vid exakt tidpunkt insläppet började så vi rullade in på röda mattan. En fördrink och sen började 5-rätters aktiviteten. väldigt god mat... Marre tyckte det var lite väl små portioner men vad ska man säga, det är ju fiiiiine diiining. Då ska det vara smått. Tur att vi hade bottnat på eftermiddagen med en burgare, calimares, kycklingvårrullar och lite pommes. Sen började gunget dra igång i högtalarna. hyfsad musik till en början tills man insåg att det var en låt som de hade på repeat typ. Ni vet det där loungiga diskodunket. Men man kom i stämning iallafall vilket är det viktigaste. Ut på dansagolvet och slängde runt lite i småduggandet, vilket var fantastiskt skönt att det duggade. Blir mycket lättare att vara ute i värmen då så tro inte att vi tycker illa om regn. Det är fantastiskt skönt :)

Taxi hem, de villa ha hutlöst betalt... jag sa ICKE! Och det blev lite smålagom istället. Hem och stupade i säng runt halv tre snåret tror vi. Så idag har vi inte gjort något speciellt får jag säga, cissi fick lite pedikyr, jag tog en massage... vilken för övrigt kan ha varit den bästa jag fått. Tyvärr blev Vickan lite kass under natten och dagen här men nu verkar hon ha vaknat till liv. Och Nej, det är inte spriten.

Imorgon väntar bilkörning upp till Ubud och monkey forrest och forsränning. Vilket ska bli så jävla coolt!!! vi hörs och ses efter det om WiFi vill!

God fortsättning på det nya året alla!!!

Ligger och slappar vid poolen på Nusa Lembognan precis innan vi skall åka iväg till Seminyak.

Beundrar utsikten från vår lilla Bungalow i Nusa Lembognan
... och här har vi då utsikten från bungalown.
Sista middagen på Lembognan

Sitter/står och väntar på att båten skall avgå vid hamnen på Nusa Lembognan

Fixade och färdiga för partaj på KuDeTa
Entré

Middag å fördrink

Och nu jävlar är det fest!!!

Bakishäng i poolen
Måste ju dyka lite också