hockeynille.blogg.se

Mina upplevelser i livet, VM-spel, paradisresor...

Äntligen hemma igen!

Publicerad 2016-03-18 03:03:01 i Filippinerna2016

Efter 2 års av utlandsarbete så är jag äntligen hemma igen… på Boracay White Beach! Nu skall jag som sagt vara hemma i 34 dagar till. Känns otrolig skönt! En snabb flygtur och en båtresa så ligger vi nu och svettas på Villa Caemilla. Vi badade i 50 solkräm så efter första dagen så har vi inte bränt oss… om man nu bortser från min röda axel som jag än idag hävdar är från ryggsäcken. Cissi hävdar att när vi åkte båt över till Boracay så hade jag min arm i solen… vi pratar då 15 minuter i solen utan solkräm. Och ja… jag är röd precis som om jag solat med ett linne.

De här 4 fulldagarna på ön ska vi spendera den mesta tiden i en solstol och jobba in solbrännan och läsa ut ett par böcker. Klockan är nu 8:53 lokal tid när jag skriver detta, sitter i skuggan på stranden och svettas. Kommer nog bli en varm och skön dag idag också.

Tog en tur igår kväll upp till D-mall, tar kanske 20-25 minuter att gå längs strandpromenaden. Införskaffade mig årets nya flippflopp. Redan fått ett litet flippskav… eller floppskav. Vet inte riktigt vilket. Men just nu är det mitt största bekymmer så livet är ganska bra ändå. Cissi käkade små vårrullar och jag något annat. Fråga mig inte vad, har ingen aning… men gott var det J

En härlig tanke som slog mig igår var att för en vecka sedan så plufsade jag runt med Henke uppe i Borlänge… var någon vit sörja på marken där. Nu är plufsar jag också runt i något vitt men det är mer likt bakpulver än något kallt gegg.

Nä, tillbaka till boken och Jack Reachers spännande värld!

Dagens första öl vid lunch på ankomst dagen... väldigt god!
 
Det kan faktiskt vara lite kyligt när man ska bada...
Spejar utöver havet kl. 8:06...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela