hockeynille.blogg.se

Mina upplevelser i livet, VM-spel, paradisresor...

Fullt drag på Universial Studios i Orlando

Publicerad 2015-04-02 03:46:41 i Allmänt

Vi drar nytta av tidsomställningen och vaknar 07:00 utan klocka... Ni som känner mig vet att jag aaaaaaldrig vaknar självmant 07:00! Så upp och göra oss iordning för en heldag på Universial Studio. Parkera bilen i ett mycket bra strukturerat parkeringshus och sen var det bara att följa lemeltåget fram till entrén. Dock hamnade vi på Starbucks för lite frukost och en skinny vanilla latte... med sockerfri vanilj. Så nyttigt så vet ni!

Här finns även världens största Hard Rock Café... mäkta imponerande byggnad måste jag säga. Väl igenom entrén så laddas appen ner som visar hur lång väntetid det är på varje Ride. Vi började med en klassisker från vår LA resa, Transformers med 10 minuters väntetid. Den var lika bra som sist!!! Hann dock inte se så mycket inne i byggnaden, de bygger ju upp hela storyn i själva kön men vi hade bra koll på grejorna ändå. Efter detta så har vi ändå varit i parken nästan 1 timme, då är det dax för förmiddagsölen inne i Simpsons land. Satte oss utanför Moe´s Tavern men 2 öl och lite popcorn. Vi sitter där i lugnan ro när jag ser en mörkklädd man med svarta brillor börja gå mot mig med vääääldigt bestämda steg... tankarna for runt i huvudet för han såg lite krallig ut också, sen börjar han snacka... Visar sig att han också var jäkligt törstig och undrade var jag köpt ölen. Pekade ut var och han och frugan drog iväg på 2 röda. Och då var vi plötsligt 4 som drack öl... i ungefär 5 minuter... då kom nästa gäng och frågade snubben var biran fanns. Så vi startade en trend med förmiddags öl. Känns som en bra början!

Även om varken jag och Cissi är något fan av Harry Fjotter... Plotter... va fan... Potter?? Jaja, iallafall... vi fick ta en runda i hans land också och ja jäklar med folk där var. Alla sprang runt med träpinnar och pekade på allt och inget, fick reda på att det var tydligen trollstavar. Och alla svarta kåpor var inte mördaren från Scream filmerna utan det var tydligen någon form av magisk dress som man ska ha på sig när man trollar. Väldigt fint uppbyggt alltsammans iallafall.

Vi käkade lunch i San Fransisco och Fisermans Warf, väldigt gott och riktigt schysst att sitta ute på bryggan och ta en bira. Och tydligen fanns det ett moln på himmlen som någon sa skulle vara ett regnmoln, men tyvärr (Ante) så var det faktiskt bara ett vitt cumolus moln så ingen fara på taket. Hela stället är uppbyggt som små städer, NYC, SF, London, Beverly Hills och Springfield... kanske någon till. Riktigt schysst att bara gå runt och strosa bland alla kulisser.

Vi hann med i princip alla Ridsen, fick även med mig Cissi på Mumien. Vad jag kan minnas från vår LA resa så var den ganska lugn, Cissi hatar nämligen berg-och-dal-banor... jag har svårt att minnas att den var så pass mycket centrifuger på den i LA men är var det bra jävla drag på ren svenska. Runt runt runt, ner, upp och lite till höger med eld, monster m.m. Riktigt riktigt schysst!!! Min favorit denna dag! Men inte Cissis tydligen, lite smått bitter på mig men skyller på att den var inte alls så här. Får kolla upp med resten av LA-gänget om de kan minnas hur den var.

Allt som allt var det en bra dag... även värt att stå i 85 minuters kö för att åka Minion Mayhem. Hade öl med oss på resan och som vanligt var det många som tittade och dreglade i kön! Som jag sagt tidigare... drömjobb att vara en Minion, alla som man träffar blir ju faktiskt genuint super glada. Helt fantastiskt!

Sitter nu i sängen på hotellet efter att käkat en köttbuffé runt hörnan, gott gott även om jag fick en lite torr bit.

Morgondagen har vi inte planerat något än men blir en liten vända på Vineyard Outlet och kan också bli en tur på Kennedy Space Center. Allt med rymd måste ju vara coolt. Vi får se vad som händer...

 
Dags att vässa armbågarna!
 
Klassisk entré bild
 
Förmiddagsöl i Simpson Land
 
Världens största Hard Rock Café
 
Cissi vann skjutartävlingen hos MIB
 
Lunch i SF
 
Min favorit och Cissis inte-favvis
 
Ja vill ja vill ja vill ja vill ja vill!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela